cafer aydın

Üye
  • İçerik sayısı

    112
  • Katılım

  • Son ziyaret

  • Gün Kazandı

    7
Seviye 2
56/100

Topluluk Puanı

56 Doğru Yolda

4 Takipçiler

cafer aydın Hakkında

  • Derece
    As Üye
  • Doğum Günü 23-03-1963

Profil Bilgileri

  • İkamet
    İstanbul
  • Cinsiyet
    Erkek

Fotoğraf Bilgileri

  • Fotoğraf Makine Modeli
    Nikon D300 S

Sosyal Ağlar

  • Web Sayfası
    http://www.isiformrezistans.com
  1. Dediğine aynen katılıyorum. Fotoğrafçılık, amatör ve profesyonel diye ayrılıyor. Amatör fotoğrafçı bu işe yıllarını da verse bu işten para kazanmıyorsa, sadece hobi için yapıyorsa amatör denilir. (Amatör demek acemi demek değildir) Profesyonel fotoğrafçı ise, bu işten para kazanan bu işin ticaretini yapan ekmeğini bu işten çıkarana denir. (Tabi doğru dürüst işi bilmeden makineyi eline alıp para kazanmak isteyenler değil) Senin de belirttiğin gibi bizler amatör fotoğrafçılarız. Bu işi hobi amaçlı yapıyoruz. 30 yılda geçse bu işi para kazanmak amaçlı yapmadığım sürece amatör fotoğrafçıyım. Saygılar
  2. kar Kar fotoğrafı

    KAR FOTOĞRAFI ÇEKMEK İÇİN 10 İP UCU Kış mevsimi yılın en güzel zamanlarındandır. Kış mevsimi, fotoğrafçının güneşli açık bir havadan kar fırtınasına kadar her türlü hava durumunu hafıza kartına aktarmasını sağlar. 1. RENGİN DOKUNUŞU Kar güzel bir fotoğraf nesnesidir fakat sadece kar fotoğraflamak biraz tekdüze ve sönük olabilir. Bu fotoğraftaki kırmızı araba gibi renkli nesneleri fotoğraf karesine ekleyerek fotoğrafı bu tekdüzelikten kurtarabilirsiniz. Bu, sıkıcı gri gün görüntüsünü (sadece kar yağarken çekilen bir kare gibi) kışa dönüştürmek için gerekli olan dokunuştur. 2. YILBAŞI IŞIKLARI Renkli yılbaşı ışıkları ile renkli fotoğraflar yaratılabilir. Yılbaşı ışıklarını çekmek için en ideal zamanın gecenin karanlığı olduğunu düşünebilirsiniz fakat karanlıkta elde edeceğiniz görüntü, siyaha karşı renkli noktalar olacaktır sadece. “Sihirli saatte” -alaca karanlık- çekeceğiniz fotoğraflarda, renkli noktaların yanı sıra etraftan da bazı detayları fotoğraflayabileceğiniz için daha ilginç görüntüler elde edebilirsiniz. 3. KIŞIN GÜN DOĞUMU Yazın uzun günleriyle birlikte güneş oldukça erken doğar. Kışın, geç doğan güneş nedeniyle, gündoğumu gibi güzel doğa olaylarını yakalayabilmek için erken kalkmanız gerekmez. Güneşi fotoğraf karesinin dışında bırakarak güneşin yanındaki gökyüzünün ışığını ölçebilirsiniz veya matrix ölçümlü pozometrenin verdiği değeri kullanarak bu fotoğrafta olduğu gibi parçalı bulutlu bir görüntü elde edebilirsiniz. 4. AYDINLANAN FIRTINA Kış fırtınalı bir mevsimdir fakat bu fırtınaların sonunda şimşek çakar. Fırtınalı bir günde şimşek çaktığı zaman inanılmaz güzellikte bir ışık meydana gelir. Bu ışığı yakalamak için yapmanız gereken fırtınayı beklemektir Yerel hava durumu haberlerini kontrol edip olası fırtınanın ne zaman patlak vereceğini öğrenerek potansiyel renkli yerleri gözlemleyebilirsiniz. 5. “KÖTÜ” HAVADA FOTOĞRAF ÇEKİMİ Hava “kötü” olduğunda birçok fotografçı evinde oturup bu durumdan yakınır. Fakat büyük fırsatlar kaçırmaktadırlar çünkü böyle havalarda harika fotoğraflar çekilebilir. Siz de kötü havalardan yakınanlardan olmayın. Kalkın, kat kat giyinin, ekipmanınızı hava koşullarından koruyun (büyük plastik sandviç poşeti fotoğraf makinesini koruyabilir, objektifin etrafını daha çabuk açmak için lastik bant kullanılabilir) ve hava durumuna uygun güzel görüntüler arayın. 6. ÇIPLAK AĞAÇLAR Renkli yapraklar sonbahar fotografçılarının temel nesnelerindendir. Fakat kış aylarındaki yapraksız ağaçları görmezlikten gelmemelisiniz. Yapraksız ağaçlar, geometrik çizgisel görüntülerinden ve yapılarından dolayı fotoğrafçı için mükemmel nesnelerdir. Bu fotoğrafta olduğu gibi geniş açılı bir objektifle ağacın sağ alt tarafından veya tele objektifle uzaktan bir fotoğraf çekebilirsiniz. Dalların düzeninden enteresan bir bölümü ayırarak fotoğraflamak da iyi bir fikir olabilir. Eğer ağacın sağ alt tarafından fotoğraf çekiyorsanız, diyaframı kısıp alan derinliğini arttırarak görüntüdeki her şeyin net olmasını sağlayabilirsiniz. 7. BUZ SAÇAKLARI Buz saçakları keyifli fotoğraf nesneleridir. Buz saçaklarına yaklaşarak yalnız bir buz saçağını veya geri çekilerek saçakları çevresiyle birlikte çekebilirsiniz. Etrafında dolaşıp önden ve arkadan aydınlanmış olarak fotoğraflayın. Close-up çekimler için diyaframı kısarak alan derinliğini arttırın. (Tabi bu işi yaparken kendimizi tehlikeye atmayalım.) 8. PENCERE FİLTRELERİ Kış mevsiminde pencerelerde buğu ve yağmur damlaları gibi değişik su dönüşümleri oluşur. Bu tarz görünen su dönüşümleri başlı başına güzel fotoğraf nesneleridir ve ilginç fotoğraf filtreleri olabilirler. Su damlacıkları veya donma üzerine netleme yapın böylece pencerenin dışındaki bütün nesneler fon etkisi yaratacaktır. Eğer fotoğraf makinenizden alan derinliğini ön izleme yapabiliyorsanız değişik diyafram değerleri için etkiyi kontrol edin, eğer yapamıyorsanız; ilk önce en geniş diyafram değeriyle sonra da orta ve en kısık diyafram değerleriyle fotoğrafı çekin. 9. KAR POZLAMASI Yansıyan ışığı ölçen pozometreler (fotoğraf makinesinin içine monte edilmiş olanları) orta tonlara göre ayarlanmışlardır: eğer pozometreye göre pozlama yapıyorsanız ölçtüğünüz nesnenin ışığı orta bir ton olarak belirlenecektir. Kar genellikle orta ton olarak değil beyaz olarak düşünülür, böylece güneşli kar beyaz olarak göründüğünde çekilen kar fotoğrafları genellikle en iyi gözükenlerdir. Matrix ölçüm yapan pozometre içeren bugünün AF 35mm SLR makinelerinde hiçbir düzeltme yapmadan karın ölçülen ışık değerini kullanabilirsiniz. Fakat merkez ağırlıklı ölçüm yapan pozometreye sahip eski makinelerde, ölçülen değerden 1-1,5 stop fazla pozlama yapmak iyi fikir olabilir. AE modunda, bunu fotoğraf makinesinin pozlama kontrolünü +1’e veya +1,5’a ayarlayarak yapabilirsiniz. Braketing yapmak ve not almak (makinenizle ilk kez kar fotoğrafı çekiyorsanız karın fotoğraflarınızda istediğiniz gibi gözükmemesi halinde ışıkta yapmanız gereken değişikliği görmek için) iyi fikir olabilir. 10. KIŞ AKTİVİTELERİ Yılın herhangi bir zamanında, mevsimsel aktiviteleri çekerek güzel fotoğraflar elde edebilirsiniz. Kayak, kızak, buz pateni ve dağ tırmanışı gibi bazı mevsimsel faaliyetler kış mevsiminde birçok fotoğraf fırsatı sunar. Hareketi ve katılımcıları fotoğraflayarak gelecekte tekrar tekrar bu aktivitelerle eğlenebilirsiniz.
  3. Fotoğraf yüklemekten ziyade portre fotoğrafları için birkaç söz söyleyeyim. Portre fotoğraflarında boy veya yarım fark etmez, baş üstü boşluğuna dikkat etmek gerekir. Baş üstünde fazla bırakılan boşluk kişiyi ufak gösterir ve göze hoş gözükmez. Baş üstünde bırakılacak boşluk az miktarda olması daha hoş olur. Bazı kompozisyonlarda başı çok az kesmek daha da güzel olur. Yüklene fotoğraflardan örnek vermek gerekirse ilk 3 fotoğraf ve sebahattin beyin fotoğrafları gayet güzel. Kemal beyin fotoğrafı arka duvardaki çerçeveleri de konu içine aldığı için o da gayet güzel. Diğer fotoğraflara dikkat ederseniz arka flu baş üstü boşlukları fazla olup bakarken göz önüne boşluk çıkıyor. Bunu eleştiri olarak kabul etmeyin.
  4. Güzel olmuş.Fakat 3. balonun sadece gözleri görünseydi dahamı güzel olurdu acaba.:)
  5. Bu tip ürünler cihaz üzerinden ayarlanır.Cihazı fotoğraf makinasına veya harici bir yere takarak kullanabilirsin.
  6. Fatura bedeli nedir? İl tüketici hakem heyeti üst parasal sınır 3480 TL İlçe hakem heyeti üst parasal sınır 2320 TL Eğer sizin ödediğiniz ücret bu sınırlar arasında ise il veya ilçe hakem heyetleri bakmak zorunda. Bu limitler içindekiler tüketici mahkemesine giderse kabul görmez geri döner. 3480 TL üzerindekiler için tüketici mahkemesine gidilir. Ben 3400 TL bedelli ürünün para iadesini il hakem heyetiyle geri aldım. Bunun haricinde de opel astra marka aracım için tüketici mahkemesi ile davanın sonuçlandığı günkü satış fiyatını masraflarla birlikte geri aldım. Sonuçta ayıplı mal olduktan sonra her iki durumda da kazanan tüketici oluyor. Üzerine gitmezsek kaybeden oluyoruz.
  7. Servisler bu tip ürünleri baştan savıyorlar. Murat beyin belirttiği gibi ölü piksel ile ilgili prosedür değişti. Murat beyin yolladığı link televizyon ve bilgisayarlar için fakat fotoğraf makinelerini de aynı kategoriye soktular. Servisler bunu görmezden geliyor. Sizin yapacağınız servisi arayıp ayıplı ürün olduğunu bunu değiştirmeniz gerektiğini söyleyin. Tabiki size verdiği belgeyi söyleyerek kabul etmeyecekler. Sizde bu belge ile tüketici hakem heyetine gideceğinizi belirtin.(O zaman belki kabul ederler.) Size en yakın kaymakamlıkta bulunan tüketici hakem heyetine gidin. Servisin verdiği belgeyi gösterin olayı anlatın. Onlar gerekli işlemleri yapıp sizi bilgilendiriyorlar. Kısa zamanda sonuçlanıyor. Tüketici hakem heyetine her hangi bir ücret ödemiyorsunuz. Verdikleri karar mahkeme kararı gibidir.
  8. Sizde kaç tane ölü pilsel var. Ayrıca ayıplı ürün için kaç tane ölü piksel gerekirmiş. Bunun için size kafalarına göre değil , üretici firmanın öngördüğü ve bunu teknik bir dökümanda belirttiği belgeyi vermeleri gerekir. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  9. Bu yakışıklı delikanlı kim? Tanışalım.
  10. Elinizde FX uyumlu bir gövde varken ve bunu DX bir lens ile kullanırsanız kenarlardan görüntü kaybı oluşacaktır. Tam tersi olması yani FX uyumlu olan lensi DX olan bir gövde de kullandığınızda görüntü kaybı olmayacaktır ancak croptan dolayı geniş açı beklentinizi karşılamayacaktır. Sizin elinizde Sigma 10-20 var her ne kadar Sigma lens kullanmamış olsamda bu lens bildiğim kadarıyla APS-C yani DX makineler için üretilmiştir. D500 ile uyumsuzluk yaşamaz.
  11. Yakın zamanda Manisa'ya geleceğim.Görüşürüz.
  12. 50 Altın Kural

    İYİ FOTOĞRAF ÇEKMEK İÇİN 50 ALTIN KURALI 1- Bakış noktanızı iyi seçin. Bunun için fotoğrafını çekeceğiniz konuyu nasıl göstermek istediğinizi düşünün. Sabit bir konunuz varsa (bina, çeşme vs) etrafında biraz dolaştıktan sonra en iyi açısını bulmaya çalışın. Perspektif hatalarını hesaba katmayı unutmayın! Farklı bakış açıları geliştirmeye çalışın. Ortalama uzunluktaki bir insanın göz hizası yerine, çok daha yukarıdan ya da aşağıdan da çekimler yapmayı deneyebilirsiniz. 2- Herhangi bir konunun fotoğrafını çekerken, kompozisyonu yatay ya da dikey oluşturmanız konusunda önceki bilgi ve deneyimleriniz size yol gösterecektir. Bazı konular yatay çekildiğinde bazıları ise dikey çekildiğinde doğru ve güzel fotoğraf verirler. Bunun için ilk başta konunuzu kadrajladığınızda, büyük boşluklar kalıp kalmadığına ve konunuzun kesilen yerlerine bakabilirsiniz. 3- Çekilecek konuya göre doğru objektif seçimi çok önemlidir. Bazı konular yakından, bazıları ise uzaktan fotoğraflanmalıdır. Bir futbol karşılaşmasında ya da vahşi hayvan fotoğrafları çekerken mutlaka belli bir uzaklıktan fotoğraf çekmemiz gerekir. Bunun için tele objektiflere ihtiyacımız olur. Doğru objektif seçimi için, objektif çeşitlerini ve nerelerde işimize yarayıp yaramayacaklarını iyi analiz etmeliyiz. 4- Özellikle insan fotoğrafları ve portre çekiyorsanız, arka planlarının sade olmasına dikkat edin. Karışık bir arka plan, konumuzla karışacak ve belirginlikten uzak, seçici olmayan sıradan bir fotoğraf karesi olacaktır. 5- Yakından tanıdığınız ya da ilk defa karşılaştığınız birinin fotoğrafını çekerken konunuzu rahatlatmaya çalışın. Kendinizden emin olun ve karşınızdaki kişiyle bir şekilde iletişim kurmaya çalışın. Fotoğraf çekerken kurulan iletişim sadece konuşarak değil, göz temasıyla ya da beden diliyle de yapılabilir. 6- Yakından çektiğiniz portre fotoğraflarda göze netlik yapın. Gözlerin net çıkması diğer alanlardan çok daha önemlidir. 7- Fotoğraf konunuza göre deklanşöre basma anınız değişebilir. Bir manzara ya da hatıra fotoğrafında başka, hız ve hareket olan fotoğraf konularında ise çok daha dikkatli deklanşöre basmak gerekir. Kısaca “kritik an” dediğimiz konu, zamanlama ile ilgilidir. Konunuzu veya olayı iyi takip ederek en can alıcı noktasında deklanşöre basılmalıdır. 8- Bir daha tekrarlanamayacak önemli bir konu çekiliyorsa mutlaka deneme çekimi yapın ve normal zamanlardan daha fazla sayıda fotoğraf çekin. 9- Güneşin tam tepede olduğu saatlerde (daha çok 12.00 ile 14.00 arası) mümkünse fotoğraf çekmemeye çalışın. Özellikle insan fotoğrafları üzerinde hoş olmayan sert gölgeler belirginleşebilir. 10- Fotoğraf çekmek için geniş vaktiniz varsa, yanınızda bir tripod taşıyarak fotoğraflarınızı tripod ile çekin. Böylece kadrajlarınızı daha kontrollü yapma ve yüksek diyafram değerleri kullanma imkanınız olur. 11- Seyahatlerinizde çantanızda mutlaka mini bir tripod bulundurun. Nerede gerekeceği hiç belli olmaz! 12- Tripodunuz olmadan elde fotoğraf çekerken, enstantane değerlerinizi mutlaka kontrol edin. Enstantane değeriniz en azından kullandığınız objektifin odak uzunluğuna yakın olmalıdır. Örneğin, 50mm için 1/60sn, 200mm için 1/250sn, 300mm için 1/500sn gibi… 13- Özellikle portre çekimlerinde ışık konunuzun arkasından geliyorsa konunuz ters ışıkta kalacak ve yüzü nerededeyse tamamen karanlık çıkacaktır. Eğer portrenizin yüzünü karanlık değil de daha aydınlık şekilde göstermek isterseniz en basit yöntem olarak dolgu flaşı kullanabilirsiniz. Böylece portrenizin yüzü de arka plan ile dengeli şekilde aydınlanacaktır. 14- Fotoğraf çekimlerinizde bir tripod kullansanız bile deklanşöre basma anınızda bir titreşim meydana gelebilir. Bunu önlemek için kablo deklanşör, uzaktan kumanda ya da hemen hemen tüm fotoğraf makinelerinde olan “self timer” modunu kullanabilirsiniz. 15- Çok büyük ya da çok küçük şeylerin fotoğrafını çekerken karemizin içerisine, konunun boyutunu gösterebileceğimiz ve herkes tarafından bilinen referans alınabilecek bir nesne koymakta fayda var. Örneğin, çok küçük bir obje çekerken, kibrit çöpü ya da bir bozuk para kullanmak gibi… 16- Ufuk çizgisi, fotoğraf karesinin alt kenarına paralel olmalıdır. Aksi takdirde hoş olmayan yamuk bir fotoğraf karemiz olur. 17- Özellikle ters ışıkta ve güneş ışığının çok parlak olduğu yerlerde fotoğraf çekerken mutlaka objektifinizin parasoleyini (güneşliğini) kullanın. 18- Panoramik çekim yapacağınız zaman makinenizi (daha çok kullanılan) yatay yerine tripodunuza dikey olarak bağlayın. Böylece çekmek istediğiniz alanda daha fazla fotoğraf çekebilecek ve perspektif bozulmalarını da en aza indirmiş olacaksınız. 19- Hızlı konuların (spor karşılaşmaları, araba yarışları…) fotoğrafını çekerken makinenizin obtüratör hızını kontrol edin. Enstantaneniz en azından 1/500sn olsun! 20- Önemli ve hızlı fotoğraf karelerini kaçırmamak için makinenizin (drive) modunu önceden seri çekime getirin. Netliği konunun gerçekleşebileceği yere önceden yaparak da zaman kazanabilirsiniz. Böylece objektifiniz netlik yapmak için ekstra zaman harcamayacaktır. 21- Fotoğraflarınıza hız efekti katmak için, nispeten düşük obtüratör hızlarında (1/30, 1/15…) makineniz ile konuyu takip edip uygun yere geldiğini düşündüğünüzde deklanşöre basın ve takip etmeyi biraz daha sürdürün. Böylece pan tekniğini kullanmış olursunuz. Bu teknikle konunuzun bazı yerleri ve arka alanı netsiz çıkacak ve konunuz hareketli gözükecektir. 22- Özel mekânlarda çekim ve tripod kullanmak için mutlaka izin alın. Başınızın derde girebileceği yerlerden uzak durun. 23- En zor fotoğraflanabilecek konulardan biri bebek ve küçük çocuklardır. Çok hızlı ve sürekli hareket ettikleri için fotoğraf karelerine ya çok flu ya da istenmeyen bir anda çekilmiş halleri yansır. Yeni doğmuş bir bebek fotoğrafı çekecekseniz kesinlikle flaş kullanmayın ve flaşınızın kapalı olduğunu bir kez daha kontrol edin. Çocuk fotoğrafları çekerken de onları oyalayacak bir şeyler bulun. Oyuncaklar bu işe yarar! Arada bir de size bakması için ona seslenin. Unutmayın, küçük bir çocuğun dikkatini sürekli olarak aynı noktada tutamazsınız. 24- Çekeceğiniz objeyi fotoğraf karenizin tam ortasına getirmeyin. Bilinenin aksine konuyu ortalamak yerine karenin alttan, üstten, sağdan veya soldan 1/3′üne yerleştirmek çok daha iyi bir sonuç verir. 25- Ormanlık veya ağaçların çok olduğu alanlarda fotoğraf çekiyorsanız çıkan sonuç genellikle gözümüzün gördüğü kadar güzel olmayabilir. Ağaçların arasından süzülen parçalı ışık fotoğraf karenizde delik deşik (açık-koyu bölgeler) bir görüntü oluşturabilir. Çektiğiniz fotoğrafları mutlaka kontrol edin. Parçalı ışık etkisini yumuşatmak için flaş da kullanabilirsiniz. 26- Çiçek fotoğrafları çekerken rüzgârın hızını hesaba katın. Çiçeğin arka alanına ve üzerine düşen ışığa dikkat edin. Bazı çiçekler ters ışıkta daha güzel fotoğraf verebilir. 27- Sis, duman ve ters ışık fotoğraflarının her zaman ilgi çekeceğini unutmayın. 28- İnsan ve yaşamlar üzerine fotoğraflar çekiyorsanız, sade kıyafetler giymeye özen gösterin. Gösterişli fotoğraf çantaları ve büyük fotoğraf makineleri işinizi zorlaştıracaktır. 29- Hemen her kompakt dijital fotoğraf makinesinde bulunan dijital zoom özelliği gerçek zoom demek değildir. Bizim tek bakacağımız optik zoom özelliğidir. Objektifin içerisindeki mercek sistemlerinin ileri geri gitmesiyle optik zoom (yani gerçek zoom) yapılır. Dijital zoom ise, çekilecek olan konunun yazılımsal olarak büyütülmesiyle elde edilir. Görüntü kalitesini negatif yönde etkileyeceğinden dijital zoom özelliğinin kapalı olmasında ve hiç kullanılmamasında fayda vardır. 30- Dijital fotoğraf makinelerimizdeki LCD ekranlar pil tüketimini en fazla artıran kısımdır. LCD ekranları mümkün olduğunca az kullanmaya çalışın. Her fotoğraf çekildikten sonra otomatik olarak gösterme özelliğini kapatın, ihtiyaç duyduğunuzda siz LCD ekrana getirin. Özellikle fotoğrafa yeni başlayanlarda LCD ekranın sık kullanılması istenmeyen kötü bir reflekse dönüşecek ve “nasıl olsa kötüyse siler yenisini çekerim” gibi bir anlayışa yol açacaktır. 31- Seyahatlerinizde, depolama işinizi nasıl yapacağınızı ve ne kadar fotoğraf çekebileceğinizi hesap etmeye çalışın. Gideceğiniz yere göre taşınabilir bilgisayar, taşınabilir hard disk veya diğer depolama ürünlerini kullanın. Kısa seyahatlerinizde ise sadece hafıza kartlarınız da işinizi görebilir. Birden çok hafıza kartı taşıyın. Ancak onlarca hafıza kartı ile çalışmak işinizi güçleştirecek ve hata yapmanıza sebep olacaktır. En az 2GB hafıza kartları alın! 32- Hafıza kartını takıp çıkarırken dijital fotoğraf makinenizin mutlaka kapalı olduğundan emin olun. Aksi takdirde hafıza kartınızdaki bilgiler kaybolabilir, kartınız ve fotoğraf makineniz bozulabilir. 33- Hafıza kartlarınızı silmek içerisindeki bilgileri güvenli şekilde silmeye yetmez. Hafıza kartlarınızı formatlayarak kullanın! 34- Yeni aldığınız bir dijital fotoğraf makinesinin kullanma kılavuzuna mutlaka göz gezdirin. Hatta üşenmeden hepsini okuyun! Makinenize özel veya daha önce hiç kullanmadığınız bir özelliği olabilir. 35- Uzun seyahatlerinizde yanınızda yedek pil bulundurmaya çalışın. Eğer makineniz kendi özel şarjlı pili ile çalışıyorsa akşamları mutlaka şarj edin. Kalem pil ile çalışan bir makineniz varsa da kaliteli alkalin piller kullanın. 36- Karanlık ortamlarda fotoğraf çekerken, genellikle 3-4 metreden uzak mesafelere flaşınızın gücünün yetmeyeceğini unutmayın. Konularınızı daha yakında çekin. 37- Makinenizin üzerine takılan bir flaşınız varsa, direkt olarak konuya doğrultmak yerine yansıtmalı olarak kullanmaya çalışın. Bunun için duvar ve tavanları kullanabilirsiniz. Bazı üreticilerin flaşlara takılabilen yansıtıcı ve yumuşatıcı gibi aksesuarları da işinize oldukça yarayacaktır. 38- Otomatik ve manuel olarak kullanılabilen ISO ve WB (White Balance-Beyaz Ayarı) özelliklerini çekimlerinizden önce kontrol etmeyi unutmayın! 39- Özellikle zor ışık şartlarında fotoğraf çekiyorsanız RAW formatını kullanın. 40- DSLR fotoğraf makinelerinde objektif değiştirirken hızlı davranmaya çalışın. Mümkünse tozun en az olabileceği tuvalet ve banyo gibi ortamlarda değiştirin. 41- Fotoğraf makinenizin temizliğine önem verin. Dijital fotoğraf makinelerinin en büyük düşmanlarından biri tozdur. Özellikle objektiflerinizi temizlerken elinize ne geçerse onunla temizlik yapmaya çalışmayın. Kolonya benzeri çözücü maddeleri asla kullanmayın. Sadece objektif ve optik malzemelerin temizliğinde kullanılan özel kimyasalları ve kâğıtları tercih edin. 42- Fotoğraf makinelerinizi ve objektifleri fotoğraf çantasında taşıyın. Fotoğraf çantanızın su ve toz geçirmemesine, darbelere karşı korunaklı olmasına dikkat edin. 43- Uzun yürüyüşlerde ve seyahatlerinizde sırtınızda, iki omuzda taşınabilen fotoğraf çantalarını tercih edin. Uzun süre tek omuzda taşınan ağır bir fotoğraf çantası belinizde ve sırtınızda ağrılara neden olabilir. 44- Fotoğraflarınızı depolarken kendinize özgü bir sistematik geliştirin. Önemli fotoğraflarınızı hem hard diskte hem de CD/DVD ortamında saklayın. 45- Kumsal ve çöl gibi ortamlarda fotoğraf çekiyorsanız makinenizi korumaya özen gösterin. Çekiminiz bittikten sonra mutlaka fotoğraf çantanıza yerleştirin. 46- Uzun süreli fotoğraf çekimlerinden sonra makinenizin bakımını yapın. Özellikle DSLR fotoğraf makinesi kullanıyorsanız görüntü algılayıcınız (CCD/CMOS sensör) kirlenmiş olabilir. Bu gibi durumlarda da en ufak bir toz tanesi bile fotoğraf karenizde kocaman bir leke olarak görülecektir. 47- Fotoğrafınızı internet üzerinde kullanacaksanız (web sayfası, mail vs) görüntü boyutunu düşürün ve mutlaka JPEG çekin. 48- Yağmur altında fotoğraf çekerken fotoğraf makinenizin ıslanmaması için özel yağmurluklardan faydalanabilirsiniz. Makineniz ıslandığında da bir an önce kuru bir bezle temizlemenizde fayda var. 49- Soğuk havalarda ve özellikle de kar altında fotoğraf çekerken pillerinizin sorun yaratabileceğini ve sizi yarı yolda bırakabileceğini unutmayın. Yanınızda mutlaka yedek bir pil bulundurun. Ani hava değişikliklerinden uzak durmaya çalışın. Çok soğuk bir ortamdan çok sıcak bir ortama geçtiğinizde, fotoğraf makinenizi direkt olarak ısı kaynağından uzak tutmaya çalışın. 50- Objektiflerinizin önünde koruyucu filtre olarak UV ya da Skylight’i kullanabilirsiniz. Böylece objektifiniz dış kaynaklı sorunlara (çizilme, tozlanma, kırılma…) karşı korunmuş olur.
  13. Burada da bazı bilgiler var http://www.nikonturk.com/konu/2620-y%C4%B1ld%C4%B1z-pozlamas%C4%B1/#comment-24956
  14. Filtre çeşitlerini öğrenmek için buradan başlayabilirsiniz. http://www.kameraarkasi.org/filtreler/objektif/gecirme.html